2012. április 13., péntek

Kormányrúdnál

Komolyodik a helyzet a munkahelyen, úgyhogy lehet, hogy most egy ideig nem fogok csoportos edzésre járni. A kaliról már félig-meddig lemondtam, a kettlebellt viszont mindenképpen szeretném csinálni. A saját terv alapján vezetett edzésekhez vettem egy 12 kilós bellt, ma ki is próbáltam egy laza átmozgatással.

Talán jót fog tenni, ha egy kicsit összekaparom a gondolataimat.
Az alapvető célom az izomtömeg növelése, kiemelten a vállövnél. Ehhez a Kezdd el a kettlebellt! nyomásprogramját találtam ki, vagyis nekiállok a létráknak, illetve megpróbálom rendbe rakni az étkezésemet. Minden nap, illetve amikor nem férek hozzá kettlebellhez, GTG guggolásokat és fekvőtámaszokat csinálok. A guggolásokat a munkahelyen is próbálom fejleszteni: amikor csak eszembe jut, próbálok fél lábon leülni a székemre vagy felállni onnan.
A húzódzkodás itthoni megoldása sajnos kevés eséllyel kecsegtet, az albérletben nem fogom felszerelni a rudat. Viszont annak semmi akadálya, hogy akár minden nap lemenjek a céges konditerembe, és végezzek néhány húzódzkodást meg valami kiegészítő mozgást. Ez leírva egész jó ötletnek tűnik, már csak szurkolnom kell saját magamnak, hogy meg is tudjam valósítani.

A vízi sportok továbbra is talonban vannak, már nagyon várom a kajak kipróbálását. Apu kiváltotta a versenyengedélyt, úgyhogy a sárkányhajós csapattal remélhetőleg több versenyen is indulnak a nyáron, én pedig megyek majd szurkolni. :)

A másik, újra felfedezett hobbimról hamarosan egy fényképes posztot fogok kitenni, csak elemet kell vennem a - remélhetőleg nem véglegesen tönkrement - gépembe.

2012. február 2., csütörtök

Kis februári helyzetjelentés

Bitang sok dolgom van mostanában (hagytam, hogy a fejemre nőjenek), úgyhogy kevés a blogolhatnékom. Drámai változás nem történt, max. annyi, hogy elvégeztettem a szemvizsgálatot és majd megyek műtétre. Remélem, jó lesz utána.

Olvasgattam mostanában:

Zacher - Mindennapi mérgeink: Megvettem, befaltam, nem bántam meg. Kicsit túlárazott, de igényes kiadvány, érdekes sztorikkal, amikből átjött az egyetemi toxikológiaelőadások hangulata. Nagyon nagy hatással volt rám Zacher Gábor szemlélete, hozzáállása - biztos, hogy ha valaha dolgozom majd kórházban, nem fogom szem elől téveszteni ezeket az elveket.

John Keegan: A hadviselés története: Vaskos és érdekesnek tűnő könyv, kikapcsolódásnak tökéletes.

Peter Mayle: Örökké Provence: Motoszkált bennem a kérdés, hogy lehet-e különösebb történet nélküli hangulatnovellákból élvezetes olvasmányt összerakni. Ez a könyv megadta a választ: lehet, ha a történeteket emberszeretet, jó kedély és bölcsesség hatja át. Nagyon jól esett a tél közepén a napsütéses Provence-ról olvasni, stresszoldónak is kiváló. Biztos, hogy nem ez volt az utolsó találkozásom az íróval.

Sportolgattam mostanában:


Kettlebell: véget ért a kezdő kurzus, és a héten ennek örömére súlyt növeltem. Eddig 16 kilóval swingeltem, 12 kilóval vállból nyomtam és ugyanennyivel snatcheltem. Mostantól 20 kiló lesz az alap swinges súly, 16 kiló a snatches és 12-16 közötti a katonai nyomáshoz való. Kis ügyességgel és odafigyeléssel hamarosan magam mögött hagyhatom a 16 kilónál kisebb súlyokat - persze elkapkodni sem akarom.

Kali: szerda reggelenként lelkesen elmegyek edzésre. Igazság szerint az érdemi gyakorláshoz még legalább egy alkalom kellene hetenként, de attól tartok, ez már marad így. Sőt, a szemműtéttel egyben kiírtam magam minden küzdősportról egész életemre (tehát gondolom nem vehetek részt olyan gyakorláson, ahol eltalálhat egy pofon), úgyhogy ezt a vonalat nem is fogom már erőltetni annyira.

Boulder: kitaláltam, hogy a pesti hétvégéken kipróbálhatnám ezt a sportot is. Ami infót eddig összeszedtem róla, az alapján jónak tűnik. Kérdés, vagyok-e elég erős hozzá.

Úszás: néha hiányzik, úgyhogy amikor már a szemem engedi, jó lenne úszni is. Ez esetleg a boulder alternatívája is lehet, ha az mégse jönne be.

A jó idő beköszöntével természetesen teperek majd a vízre Apuval, hogy kipróbáljuk a kajakot, kenuzzunk, illetve ha megtanulom irányítani a kajakot, akkor akár a Ráckevei-Dunán is bérelnék ilyen jószágot egy-egy túrához. Ha pedig a cég szervez vitorlázásoktatást a Balatonon, naná, hogy nem maradok le róla.

2012. január 13., péntek

2012 elején

Nem tettem újévi fogadalmat, pedig forgattam a fejemben az ötletet, de ahogy végiggondoltam, mi fontos nekem mostanában, rájöttem, hogy a célok szubjektív volta miatt igen nehéz (illetve értelmetlen) lenne. Céljaim mindenesetre vannak, mégpedig:

1. Szakmai fejlődés: egyre jobban megfelelni a munkahelyemen az elvárásoknak, amit csak lehet, megismerni és megtanulni.

2. Általános szakmai fejlődés: frissen tartani a nem a törzskönyvezéshez kapcsolódó gyógyszerészeti ismereteimet és bepótolni azt, amit nem is tanultam meg rendesen. Egyre nagyobb kedvvel gondolok a tanulásra, igazi tudásszomjat érzek. Múlt héten beiratkoztam a Szabó Ervin könyvtárba, onnan is szeretnék jó könyveket kihozni. (Érdekes, hogy mostanában a fikció kevésbé érdekel, a sci-fi pedig szinte teljesen hidegen hagy. Furcsa.) A Zacher Gáborról szóló könyvet meg szeretném venni, illetve a Galenus kiadó dolgaiból is válogatnék. G.-nek köszönhetően éppen a minap rendeltem meg egy angol nyelvű gyógyszerfejlesztéses könyvet, remélem, jó lesz.

3. A fordítások folytatása, a színvonal emelése. 2011 - főleg az év első fele - nagyon sikeres volt, idén bele kell húznom, ha tartani akarom a szintet.

4. Szemműtét, lehetőleg legkésőbb áprilisban, hogy a nyarat már zavartalanul élvezhessem.

5. Edzések: a kettlebellt folytatom, ez garantált. Most olyan 65 kg vagyok, év végére szeretnék 70 közelébe jutni. Lehet, hogy merész cél, de fő az ambíció! Vannak ötleteim a kiegészítő mozgásra is, erről majd írok részletesen egy bejegyzést.

6. Emberi kapcsolatok fenntartása, javítása, peace, love, happiness, sunshine, reggae.

+1. Világbéke.