Holmik

2012. február 2., csütörtök

Kis februári helyzetjelentés

Bitang sok dolgom van mostanában (hagytam, hogy a fejemre nőjenek), úgyhogy kevés a blogolhatnékom. Drámai változás nem történt, max. annyi, hogy elvégeztettem a szemvizsgálatot és majd megyek műtétre. Remélem, jó lesz utána.

Olvasgattam mostanában:

Zacher - Mindennapi mérgeink: Megvettem, befaltam, nem bántam meg. Kicsit túlárazott, de igényes kiadvány, érdekes sztorikkal, amikből átjött az egyetemi toxikológiaelőadások hangulata. Nagyon nagy hatással volt rám Zacher Gábor szemlélete, hozzáállása - biztos, hogy ha valaha dolgozom majd kórházban, nem fogom szem elől téveszteni ezeket az elveket.

John Keegan: A hadviselés története: Vaskos és érdekesnek tűnő könyv, kikapcsolódásnak tökéletes.

Peter Mayle: Örökké Provence: Motoszkált bennem a kérdés, hogy lehet-e különösebb történet nélküli hangulatnovellákból élvezetes olvasmányt összerakni. Ez a könyv megadta a választ: lehet, ha a történeteket emberszeretet, jó kedély és bölcsesség hatja át. Nagyon jól esett a tél közepén a napsütéses Provence-ról olvasni, stresszoldónak is kiváló. Biztos, hogy nem ez volt az utolsó találkozásom az íróval.

Sportolgattam mostanában:


Kettlebell: véget ért a kezdő kurzus, és a héten ennek örömére súlyt növeltem. Eddig 16 kilóval swingeltem, 12 kilóval vállból nyomtam és ugyanennyivel snatcheltem. Mostantól 20 kiló lesz az alap swinges súly, 16 kiló a snatches és 12-16 közötti a katonai nyomáshoz való. Kis ügyességgel és odafigyeléssel hamarosan magam mögött hagyhatom a 16 kilónál kisebb súlyokat - persze elkapkodni sem akarom.

Kali: szerda reggelenként lelkesen elmegyek edzésre. Igazság szerint az érdemi gyakorláshoz még legalább egy alkalom kellene hetenként, de attól tartok, ez már marad így. Sőt, a szemműtéttel egyben kiírtam magam minden küzdősportról egész életemre (tehát gondolom nem vehetek részt olyan gyakorláson, ahol eltalálhat egy pofon), úgyhogy ezt a vonalat nem is fogom már erőltetni annyira.

Boulder: kitaláltam, hogy a pesti hétvégéken kipróbálhatnám ezt a sportot is. Ami infót eddig összeszedtem róla, az alapján jónak tűnik. Kérdés, vagyok-e elég erős hozzá.

Úszás: néha hiányzik, úgyhogy amikor már a szemem engedi, jó lenne úszni is. Ez esetleg a boulder alternatívája is lehet, ha az mégse jönne be.

A jó idő beköszöntével természetesen teperek majd a vízre Apuval, hogy kipróbáljuk a kajakot, kenuzzunk, illetve ha megtanulom irányítani a kajakot, akkor akár a Ráckevei-Dunán is bérelnék ilyen jószágot egy-egy túrához. Ha pedig a cég szervez vitorlázásoktatást a Balatonon, naná, hogy nem maradok le róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése