Holmik

2016. augusztus 11., csütörtök

Az Abszolút Pontos Csataszimulátor

A youtube-on mászkálva felfigyeltem egy érdekesnek mondható indie játékkezdeményre (ez a helyes kifejezés, a játék ugyanis még pre-alfa állapotban van). Az indie fejlesztők igencsak kreatívak tudnak lenni és olyan dolgokat találhatnak ki, amelyeket most már az AAA kategóriás címeket fejlesztő cégek sem hagyhatnak figyelmen kívül (lásd a mesét Notchról, a Minecraftról, a Microsoftról és 2,5 milliárd dollárról, és a túlélőjátékok részben innen is eredő népszerűségét, ami aztán oda vezetett, hogy a Far Cry legutóbbi epizódjában is szerepet kapott a gyűjtögetés-kraftolgatás).

Amiről most írok pár sort, az nem ebbe a zsánerbe tartozik, hanem igazából a saját kategóriáját hozza létre. Íme egy rövid ajánló a Totally Accurate Battle Simulatorról!



A fenti, Kotakuról nyúlt képen minden rajta van, amit tudni kell: csúcsminőségű 3D modellek, észbontó textúrák... helyett piros és kék emberkék, amint ókori és középkori fegyverekkel csépelik egymást. A játékosnak annyi a dolga, hogy összeállítja és a csatamezőn felsorakoztatja az egységeit, onnantól azok automatikusan nekiállnak pusztítani egymást (vagyis az emberi viselkedés modellezése már most is tökéletesre sikerült). 

Egyelőre kétféle játékmódról láttam videókat: egyrészt van egy kampány, ahol adott pontszámból kell sereget építeni és a gép által jelentett kihívást leküzdeni, illetve a sandbox, ahol lelkes játékosok kipróbálhatják, hogyan működnek különféle antik harci taktikák: láttam már videót a zulu, a görög, a római taktikákról is.

De vannak itt ökölvívók, vadorzók, íjászok, katapultok, meg észbontóan aranyos pálcikalovak vontatta harci szekerek is.



A legfrissebb hír, hogy bekerültek a szívemnek kedves muskétások is, róluk itt egy videó: lehet, hogy a muskéták hátralökő erején még lehet egy picit finomítani, bár éppen az ilyen momentumok miatt van valami sajátos humora a játéknak.


A készítők elvileg egy másik játékot akarnak befejezni, mielőtt komolyan nekiállnának a TABS fejlesztésének, bár ha marad ez a felhajtás, nem tartanám logikátlannak, ha ebbe csoportosítanák át az energiáikat. Ebben a játékban óriási lehetőségek vannak: domborzatot lehetne adni a csatatérnek, valamilyen parancskiadási rendszert bevezetni, a morált és a kiképzettséget mint tényezőt behozni... természetesen ők látják majd, hogy mit tudnak megcsinálni és mi tetszik a közönségnek, de fél szememet rajta fogom tartani a projekten. Hátha valami jó sül ki belőle.

1 megjegyzés:

  1. Az egészről nekem a "The deadliest warrior" sorozat ugrik be, ahol 2, random kiválasztott harcost egymásnak engednek, hogy megnézzék, ki a legény a gáton. A nyilvánvaló hülyeségek mellett azért van benne pár szórakoztató rész is - játékban meg még inkább az lenne.

    VálaszTörlés